XEDEA
Gure eskuetan dagoen neurrian, Eskolak zer nolako ikasleak sustatu nahi ditu
|
Ikaslearen inguruan dauden gainontzeko eragilerekin batera, Pertsona izaten hezten laguntzen duen eskola. Pertsona:
- Autonomoa: nor bere buruaz arduratzeko, iritzi pertsonala izan eta erabakiak hartzeko, erantzukizunez jokatzeko eta autonomiaz ikasten ikasteko gai den ikaslea.
- Autoestimu onekoa: bere buruarengan konfiantza izateko, bere burua errespetatzeko, bere gaitasunetan sinesteko, bere sinesmenak bertzeen aitzinean defendatzeko, pentsamendu positiboez pentsatzeko eta bere emozioak ezagutu eta kudeatzeko gai den ikaslea.
- Formakuntza maila onekoa: ezaguerak eta abileziak arlo guztietan lortzeko, eta barne zein kanpo ebaluaketetan emaitza onak lortzeko gai den ikaslea.
- Harreman orekatuak dituena: errespetuz jokatzeko gai den ikaslea; bere buruarekin, ondokoekin (ikaskide, irakasle, langile…), materialarekin, instalakuntzarekin eta kulturarekin.
|
IKUSKERA (OINARRIAK)
Eskolak Xedea lortzeko zer nolako irizpideak eta zein estrategia metodologiko erabiliko dituen.
|
Gure xedea lortzeko, honelakoak sustatuko ditugu:
- Ikuspegi sistemikoa: Ikaslearen heziketan eragina duten partaide guztien (irakasleak, familia, eskolako langileak, institutu eta gainerako gizarte eragileak) arteko elkarlan eraginkorra sustatzen duen eskola.
- Euskara ardatza izanik, eleaniztasuna bultzatzen duen eskola.
- Zerbitzu onak (jangela, garraioa,..) eskaintzen dituen eskola.
- Irakasleriak ikuspegi bateratua izatea: Ikaslea eskolarizatzen denetik eskolatik joaten den arte, ikaslearen heziketa integralaz arduratzen den irakasleria.
- Elkar lanerako jarrera aktiboa erakusten duena.
- Eskolako funtzionamendu orokorrean inplikatzen dena.
- Prestakuntza bateratuan parte hartzen duena.
- Metodologi oinarriak:Baliabide pedagogiko berritzaileak eta gaur egun dauden teknologia berriak erabiliz, gizartearen eskakizunei erantzungo dien eskola izatea.
- Metodologi aktiboa: haurra bere irakats prozesuaren protagonista bilakatzen duena.
- Ikas – irakaskuntza esanguratsua: ikasleak bereganatzen dituen ezagupenak testu – inguru errealetan erabiltzen eta aplikatzen aukera ematen dion eskola.
- Aniztasuna aberasgarri eta positibotzat hartu eta honi erantzun egokia eskaintzen dion eskola. Erlijio, sexu, arraza, sinesmen… desberdinak dituen ikasleak errespetatu eta integratzen dituen eskola.
- Interakzioa: ikasleak inguruan dituen pertsonekin interakzioa sustatzen duen eskola.
- Baliabide pedagogiko berritzaileak eta gaur egun dauden teknologia berriak erabiliz, gizartearen eskakizunei erantzungo dien eskola izatea.
- Instalazioak berritzen eta materialaren kudeaketan hobekuntzak ezartzen arduratuko den eskola.
|
BALOREAK:
Zer nolako baloreetan oinarritzen da eskola Xedea lortzeko.
|
- Errespetua: Eskola komunitatea osatzen dugunon aniztasuna positibotzat hartu eta guztien ezaugarriak errespetatzen dituen eskola.
- Elkar lana: Irakasle, guraso, ikasle eta eskolako beste langileak lan bateratua egiten saiatzen den eskola. Denon iritziak kontutan hartzen eta ekarpenak batzen saiatzen dena.
- Erantzunkizuna: Erakunde bezala planteatuak ditugun helburuak aurrera ateratzeko denon inplikazio eta ardura bultzatzen duen eskola.
- Eraginkortasuna: Ditugun giza baliabide, instalazio eta materialekin ahal eta etekin hoberena lortzen saiatzen den eskola.
- Baikortasuna: egoerek eta pertsonek dituzten ahalmenetan sinesten duen eskola.
|