EUSKARA ETA EUSKAL KULTURA

Euskara da gure eskolako irakats hizkuntza, baita estamentu guztien arteko komunikazio hizkuntza ere. Euskararen normalkuntza bultzatzeko konpromiso tinkoa hartua dugu: euskara ikasteko eta erabiltzeko ohitura bultzatzen dugu; eskolako harremanak, maila guztietan, euskaraz gauzatzen  ditugu; eskolaz kanpoko bizitzan ere euskararen normalkuntzaren aldeko jarrera aktiboa dugu; herriko Euskara Batzordean antolatzen diren ekitaldietan (Mugaz  gain,…) parte hartuz, Euskara  Mankomunitatearekin kolaboratuz,… Euskal Kultura ere landu eta garatzen dugu gure ikasleen artean. Gure ikastetxean Euskara Lan Taldea eratua dago aurreko helburuak bermatzeko asmoz. Etorkinen presentzia ere gero eta handiagoa izanik, hauek euskaraz bizi daitezen eta gure kultura ezagutu dezaten ahalegintzen gara. Euskara eta euskal kultura sustatzeko gure ikastetxean egiten diren zenbait aktibitate hauek dira:

Mugaz Gain: Aspalditik gure herrian ospatzen den Antzerki Topaketa honetan urtero parte hartzeko ohitura dugu. Astean bi saio dedikatzen dira antzerki aktibitate honi, 3. zikloan. Maiatza aldera ospatu ohi da eta Gorputz Adierazpena eta Aho Hizkuntza lantzea du helburutzat.

Xorroxin Irratia: Aste batez, Baztan Bidasoa zonaldeko Xorroxin Irratiak bere emisore ibiltaria gure ikastetxean edukitzeko aukera ematen digu. Aste horretan, talde bakoitzak aurreko asteetan prestaturiko irratsaioa emititzen du.

Bertsolaritza: 6. mailako ikasleek zonaldeko bertsolari baten laguntza izaten dute, astean behin, bertso mundua ezagutu eta bertan murgiltzeko.

Lehiaketak: Gure ikastetxean hainbat lehiaketetan parte hartzeko ohitura izaten dugu. Urtero guztietan parte hartzen ez badugu ere, hauek dira, bertzeak bertze, azken urteetako batzuk: Ipuin, Bertso Paper, beklamazio, Irrati Gidoi, Mikro ipuin… lehiaketak.

Eskolako aldizkaria: Ikasleek egiten dituzten idazlan, komiki eta marrazkiak baliatuz,urtero XIRI-MIRI aldizkaria argitaratzen dugu, urtean behin gutxienez. Ikasturte honetan 6. mailako ikasleek hartu dute argitaratzeko ardura.

Comments are closed.